نظرسنجی کارشناسان کیتکو از قیمت طلا در هفته جاری
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی نشان می دهد قیمت طلا طی هفته پیش رو با افزایش روبرو خواهد شد.

کیتکو نیوز.قیمت طلا.اوکراین و روسیه.تحریم.آتش بس.اوضاع اقتصادی.مسکو

 

در نظرسنجی تازه کیتکو نیوز 27 نفر از 37 کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند. تنش های سیاسی بین المللی مهمترین عامل افزایش احتمالی قیمت طلا در روزهای آینده به شمار می رود.

بر اساس این گزارش 18 نفر از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار که در این نظرسنجی شرکت کرده اند به افزایش قیمت طلا در هفته جاری رای داده اند.

6 کارشناس اقتصادی نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش روبرو خواهد شد و 3 نفر نیز اعلام کردند قیمت طلا در هفته پیش رو تغییر چندانی نخواهد داشت.

هفته گذشته نیز اکثر کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد. قیمت طلا در هفته ای که گذشت حدودا با افزایش 17 دلاری روبرو شده است.

تشدید تنش های سیاسی بین اوکراین و روسیه و تصمیم مسکو برای اعمال تحریم های تلافی جویانه ضد غرب تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است. البته برقراری آتش بس موقت بین حماس و رژیم صهیونیستی نیز از مهمترین تحولات سیاسی جهان بوده است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز دستور بمباران شمال عراق و مواضع داعش را صادر کرده است.

کالین سیسزونسکی تحلیلگر ارشد موسسه سی ام سی تاکید کرد: با توجه به افزایش قیمت طلا به بیش از 1300 دلار و تنش های سیاسی بین المللی روند صعودی قیمت این فلز زرد ادامه خواهد یافت. اگر قیمت طلا بتواند سطح مقاومتی 1322 دلاری را بشکند طی روزهای آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

وی افزود: ادامه نگرانی های بین المللی نسبت به اوضاع اقتصادی منطقه یورو نیز می تواند عامل مثبتی برای افزایش تقاضا و قیمت طلا باشد. اوضاع عراق؛ اوکراین؛ نوار غزه غرب آفریقا و لیبی نیز می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت طلا شود.

آدام هویسون تحلیلگر ارشد موسسه مالی آی ان او نیز تاکید کرد: قیمت طلا طی 5 تا 6 هفته آینده صعودی خواهد بود و ما منتظر رسیدن قیمت طلا به 1380 تا 1400 دلار در هر اونس هستیم.

تشدید تنش در روابط روسیه و غرب و اعمال تحریم های تجاری مسکو علیه کشورهای غربی می تواند تاثیر زیادی بر روند صعودی تقاضا و قیمت طلا در بازارهای بین المللی داشته باشد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی